Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną na Portalu www.recepta.pl
Portal www.recepta.pl prowadzony jest przez spółkę Recepta.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ulicy Zbąszyńskiej nr 3, 91-342 Łódź, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000567026, NIP 9471985566, Regon: 362012215, o kapitale zakładowym w wysokości 5.000 złotych, (dalej jako „Recepta.pl” lub „Usługodawca”), która to spółka jest usługodawcą w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną; dalej jako „Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną”).
§ 1 INFORMACJE PODSTAWOWE
1. Regulamin określa zasady korzystania z usług dostępnych na Portalu www.recepta.pl, w tym m.in. warunki składania Rezerwacji na Produkty dostępne w Aptekach. Usługi świadczone za pośrednictwem Portalu są usługami świadczonymi drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Świadczona przez Usługodawcę usługa na Portalu polega na umożliwieniu Użytkownikowi dokonywania Rezerwacji wybranych Produktów w celu zapewnienia ich dostępności we wskazanej przez niego Aptece.
3. Na Portalu nie dokonuje się sprzedaży Produktów. W przypadku Rezerwacji, umowa sprzedaży Produktów zawierana jest pomiędzy Użytkownikiem a wybraną przez niego Apteką w lokalu Apteki.
4. Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
Apteka – apteka współpracująca z Recepta.pl, w której możliwy jest odbiór i zakup zarezerwowanych Produktów.
Internetowy System E-commerce - usługa pod nazwą Internetowy System E-commerce, świadczona przez Usługodawcę, umożliwiająca Użytkownikowi składanie Rezerwacji na Produkty dostępne na Portalu w celu zapewnienia ich dostępności we wskazanej przez Użytkownika Aptece.
Użytkownik - osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której odrębne przepisy przyznają zdolność prawną.
Konsument – Użytkownik będący osobą fizyczną, dla której zawarcie Umowy nie jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto – unikalna dla każdego Użytkownika podstrona Portalu w ramach której gromadzone są m.in. informacje o składanych przez Użytkownika Rezerwacjach. Z Portalu można korzystać zarówno mając Konto, jak i nie mając Konta. Wszystkie funkcjonalności Portalu są dostępne zarówno dla Użytkowników zalogowanych, jak i niezalogowanych. Założenie Konta odbywa się poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza dostępnego na stronie Portalu.
Portal - strona internetowa działająca pod adresem www.recepta.pl.
Produkty - produkty lecznicze, wyroby medyczne oraz środki specjalnego przeznaczenia żywieniowego, suplementy diety, produkty higieniczne, akcesoria medyczne, testy diagnostyczne oraz kosmetyki, dopuszczone do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i posiadające wszelkie wymagane przepisami prawa zezwolenia i atesty.
Regulamin – niniejszy regulamin, który jest dokumentem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Rejestracja – jednorazowa czynność, w ramach której Użytkownik zakłada Konto.
Rezerwacja – rezerwacja Produktu w wybranej Aptece lub punkcie aptecznym przez Użytkownika, za pośrednictwem Portalu.
Umowa – umowa zawierana pomiędzy Użytkownikiem a Recepta.pl o świadczenie usługi Internetowego Systemu E-commerce lub innej Usługi świadczonej na rzecz Użytkownika.
Usługa/ Usługa świadczona na rzecz Użytkownika – usługa świadczona drogą elektroniczną na rzecz Użytkownika w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną przez Recepta.pl na Portalu.
Newsletter - usługa świadczona drogą elektroniczną przez Recepta.pl, polegająca na umożliwieniu zainteresowanym Użytkownikom automatycznego otrzymywania na podany adres e-mail informacji związanych z Portalem, w szczególności informacji handlowych.
Hasło - ciąg znaków alfanumerycznych koniecznych do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta, ustalany samodzielnie przez Użytkownika podczas procesu Rejestracji na Portalu.
5. Regulamin określa zasady korzystania przez Użytkowników z Portalu, w ramach którego Recepta.pl świadczy następujące Usługi na rzecz Użytkownika:
(i) prowadzi Konto Użytkownika;
(ii) udostępnia w ramach Internetowego Systemu E-commerce formularze służące składaniu Rezerwacji na Produkty i zawieraniu Umowy;
(iii) dostarcza Newsletter (jeśli Użytkownik wyrazi na to wyraźną zgodę);
(iv) udostępnia Chat z Farmaceutą.
6. Korzystanie z Portalu nie wymaga Rejestracji.
7. W procesie Rejestracji i Rezerwacji, Użytkownik zobowiązuje się do wprowadzenia wymaganych danych zgodnych z prawdą.
8. W ramach korzystania z Portalu zabronione jest dostarczanie przez Użytkowników treści bezprawnych, naruszających prawo lub dobre obyczaje. W przypadku dostarczenia powyższych treści zostaną one usunięte, a podmiot je dostarczający zostanie o tym poinformowany wraz z uzasadnieniem. Użytkownik, który nie zgadza się ze zastosowaną sankcją może złożyć reklamację zgodnie z § 5 Regulaminu. Ponadto, Użytkownicy zobowiązani są do powstrzymywania się od podejmowania działań, które potencjalne mogą pogorszyć funkcjonowanie Portalu (w tym do nie ingerowania w ich treść bądź aspekt techniczny).
9. Użytkownik obowiązany jest do wprowadzania na Portalu danych zgodnych ze stanem faktycznym. Wprowadzenie nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych przez Użytkownika może skutkować niemożliwością realizacji danej Usługi.
10. Użytkownik obowiązany jest do korzystania z Portalu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
11. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów Usługodawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonej Usługi.
12. Recepta.pl w związku ze świadczonymi Usługami będzie kontaktować się z Użytkownikiem elektronicznie na adres poczty elektronicznej podany przez Użytkownika na Portalu lub za pośrednictwem SMS na podany numer telefonu.
13. Użytkownik może kontaktować się z Recepta.pl za pośrednictwem:
a. Bezpłatnej infolinii dostępnej pod numerem telefonu: 42 2007575 (godziny pracy: Pon.-Pt.: 8:00 – 20:00; Sobota: 09:00-20:00; Niedziela: 12:00-20:00)
b. Poczty elektronicznej na adres: pomoc@recepta.pl;
c. Formularza kontaktowego dostępnego na Portalu (link)
d. Adresu korespondencyjnego: Recepta.pl Sp. z o.o. ul. Zbąszyńska 3, 91-342 Łódź.
§ 2 ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG na rzecz Użytkownika
1. Usługi świadczone przez Recepta.pl są bezpłatne.
2. Warunki zawierania Umów o wykonywanie Usług świadczonych na rzecz Użytkownika:
a. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na prowadzeniu Konta Użytkownika zostaje zawarta w momencie dokonania Rejestracji. Dokonanie Rejestracji wymaga podania adresu e-mail Użytkownika oraz utworzenia przez niego Hasła dostępu. Proces Rejestracji zostaje zakończony w ten sposób, że Użytkownik otrzymuje na podany przez siebie adres e-mail link aktywujący Konto, z którego powinien skorzystać celem zakończenia Rejestracji.
b. Umowa o świadczenie Usługi Internetowego Systemu E-commerce polegającej na udostępnianiu formularzy do składania Rezerwacji zawierana jest w celu osiągnięcia rezultatu, którym jest przekazanie do wybranej przez Użytkownika apteki informacji o złożonym zamówieniu, zostaje zawarta w momencie rozpoczęcia korzystania z tej usługi.
c. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na wysyłaniu Newslettera zostaje zawarta w momencie aktywacji subskrypcji przez Użytkownika. Usługa świadczona na rzecz Użytkownika w tym zakresie polega na cyklicznym przesyłaniu na podany adres e-mail biuletynu informacyjnego Recepta.pl oraz wiadomości zawierających treści marketingowe (informacje handlowe) Recepta.pl. Zgoda na otrzymywanie Newsletteru dokonywana jest poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w trakcie procesu Rejestracji lub w terminie późniejszym w ustawieniach Konta Użytkownika
d. Umowa o świadczenie Usługi prowadzenia Konta Użytkownika na Portalu oraz wysyłania Newslettera jest zawierana na czas nieoznaczony.
3. Warunki wypowiadania i rozwiązywania umów o świadczenie Usług są następujące:
a. Użytkownik może wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usługi prowadzenia Konta zawartą na czas nieoznaczony w każdym czasie i bez wskazania przyczyn, z zachowaniem 7–dniowego terminu wypowiedzenia, kontaktując się z Usługodawcą wiadomością drogą elektroniczną na adres: pomoc@recepta.pl.
b. Użytkownik może wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usługi zawartą na czas nieoznaczony w każdym czasie i bez wskazania przyczyn, poprzez wydanie dyspozycji natychmiastowego usunięcia Konta na Portalu, w zakładce Moje Konto (Informacje o Koncie).
c. Po otrzymaniu od Użytkownika (zgodnie z lit. a lub b powyżej) wypowiedzenia umowy o świadczenie Usługi, Usługodawca usuwa Konto danego Użytkownika, a usunięcie Konta nie łączy się z jakimkolwiek obowiązkiem spełniania świadczeń pieniężnych przez Użytkownika oraz nie wymaga od niego podania przyczyny.
d. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi zawartą na czas nieoznaczony ze skutkiem natychmiastowym w wypadku, gdy Użytkownik obiektywnie rażąco lub uporczywie narusza Regulamin, w tym w szczególności narusza obowiązki wskazane w § 1 pkt 8-11 Regulaminu. Usługodawca uprzednio wezwie Użytkownika do zaprzestania naruszeń i wyznaczy mu w tym celu termin nie krótszy niż 3 dni. Jeżeli pomimo wezwania Użytkownik nie zaprzestanie naruszeń Regulaminu, Usługodawca może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym.
e. Niezależnie od powyższych postanowień, strony mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
f. Rozwiązanie umowy o świadczenie Usługi polegającej na prowadzeniu Konta Użytkownika jest równoznaczne z usunięciem Konta.
g. Użytkownik może wypowiedzieć Umowę o wysyłanie Newslettera kontaktując się z Usługodawcą wiadomością drogą elektroniczną na adres: pomoc@recepta.pl albo zrezygnować w dowolnym momencie z otrzymywania Newslettera samodzielnie, poprzez odznaczenie stosownego pola w Koncie Użytkownika.
4. Użytkownik może korzystać z usługi „Czat z Farmaceutą”, polegającej na możliwości zadawania pytań Farmaceucie na czacie dostępnym na Portalu. Usługa świadczona jest bezpłatnie i trwa ona przez czas prowadzenia rozmowy przez Użytkownika z Farmaceutą.
§ 3. ŚWIADCZENIE USŁUGI INTERNETOWEGO SYSTEMU E-COMMERCE
1. Recepta.pl nie jest sprzedawcą Produktów zarezerwowanych w ramach Internetowego Systemu E-commerce, które stanowią ofertę Aptek.
- Usługi Internetowego Systemu E-commerce nie obejmują sprzedaży Produktów, w szczególności sprzedaży wysyłkowej Produktów leczniczych.
- Korzystanie z Rezerwacji w ramach Usługi Internetowego Systemu E-commerce przez Użytkownika odbywa się w ten sposób, że Użytkownik poprzez formularz dostępny na Portalu składa rezerwację na określone Produkty z opcją ich odbioru w wybranej - spośród wskazanych na Portalu - Aptece na terenie Rzeczpospolitej Polski. Umowa sprzedaży zarezerwowanych przez Użytkownika Produktów jest zawierana w Aptece pomiędzy Użytkownikiem a Apteką. W Aptece Użytkownik odbiera i dokonuje płatności za zarezerwowane Produkty.
4. Produkty oferowane w ramach Internetowego Systemu E-commerce przechowywane są w Aptece w sposób gwarantujący zachowanie wszelkich określonych przez producentów tych Produktów wymagań jakościowych. Przedmiotem umowy zawieranej z Recepta.pl. jest wyłącznie możliwość Rezerwacji Produktów.
- Recepta.pl na bieżąco aktualizuje treści udostępniane na Portalu.
Warunki Rezerwacji
6. Wszelkie informacje dotyczące Produktów, a także informacje zawarte na Portalu kierowane do Użytkowników nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa.
- Przedmiotem jednorazowej Rezerwacji mogą być Produkty o łącznej cenie nie niższej niż 5 zł (słownie: pięć złotych). Użytkownik może dokonać Rezerwacji nie przekraczającej 10 (słownie: dziesięć) jednostkowych opakowań danego Produktu w ramach jednej Rezerwacji. Powyższy limit Rezerwacji w przypadku Produktów zawierających pseudoefedrynę, kodeinę lub dekstrometorfan wynosi 1 (słownie: jedno) opakowanie. W przypadku Produktów, których podaż nie pozwala na zaspokojenie popytu, mogą być wprowadzane dodatkowe limity Rezerwacji.
Składanie Rezerwacji
- Użytkownik może składać Rezerwacje na Produkty dostępne w asortymencie przedstawionym na Portalu przez 7 (słownie: siedem) dni w tygodniu i 24 (słownie: dwadzieścia cztery) godziny na dobę.
- W celu dokonania Rezerwacji należy:
a. Na Portalu wybrać Produkt będący przedmiotem Rezerwacji i dodać go do koszyka.
b. Uzupełnić w formularzu adres e-mail Użytkownika, numer telefonu oraz imię i nazwisko osoby odbierającej Produkty w Aptece.
c. Wybrać z listy dostępnych Aptek miejsce zakupu i odbioru Produktów.
d. Po złożeniu Rezerwacji na adres poczty elektronicznej Użytkownika zostanie wysłane potwierdzenie przyjęcia przez Recepta.pl Rezerwacji do realizacji wraz z informacją o przewidywanym terminie zakupu i odbioru Produktów we wskazanej Aptece.
Realizacja rezerwacji
10. Zarezerwowane Produkty będą gotowe do zakupu dla Użytkownika w terminie dwóch dni roboczych od momentu potwierdzenia przyjęcia Rezerwacji do realizacji.
- Zarezerwowane Produkty będą dostępne w wybranej przez Użytkownika Aptece przez okres 7 dni następujących po upływie terminu określonego w punkcie powyżej. Jeśli Użytkownik w tym czasie nie zawrze z Apteką umowy sprzedaży, Rezerwacja wygasa.
- W momencie odbioru Produktów w Aptece zostaje zawarta umowa sprzedaży Produktów pomiędzy Użytkownikiem a daną Apteką.
- Użytkownik zostanie poinformowany o możliwości odbioru Produktu w Aptece drogą mailową. Możliwy jest także wybór opcji umożliwiającej otrzymanie wiadomości tekstowej SMS informującej o zrealizowaniu Rezerwacji na wskazany w Koncie Użytkownika numer telefonu.
- Farmaceuta i technik farmaceutyczny w Aptece mogą odmówić wydania Produktu (w tym produktów leczniczych dostępnych bez recepty), jeżeli:
a. poweźmie uzasadnione podejrzenie, że może być zastosowany w celu pozamedycznym;
b. recepta lub zapotrzebowanie, które mają być podstawą wydania produktu leczniczego, wyrobu medycznego lub środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego, nie są autentyczne;
c. zgodnie z posiadaną wiedza, wydanie Produktu może zagrażać życiu lub zdrowiu pacjenta lub innych osób.
15. W sytuacji, w której wydanie produktu leczniczego jest ograniczone wiekiem, a farmaceuta lub technik farmaceutyczny poweźmie wątpliwości co do wieku osoby, która chce zakupić produkt, farmaceuta lub technik farmaceutyczny mogą zażądać okazania dokumentu stwierdzającego wiek osoby odbierającej produkt leczniczy.
§ 4 CENY I FORMY PŁATNOŚCI
- Składając Rezerwacje, Użytkownik nie ponosi żadnych kosztów związanych z korzystaniem z Usługi Internetowego Systemu E-commerce.
- Wszystkie ceny podawane na Portalu są cenami brutto, i wyrażone są w złotych polskich (PLN). Ceny mają charakter maksymalny, oznacza to, że rzeczywiste ceny Produktów oferowanych w Aptece mogą różnić się od cen podanych na Portalu, nie mogą być jednak od nich wyższe, z zastrzeżeniem produktów objętych refundacją, o których mowa w pkt. 5.
- Płatność ceny zarezerwowanych Produktów dokonywana jest w Aptece gotówką lub kartą płatniczą, zgodnie z akceptowaną w danej Aptece formą płatności.
- Na żądanie Użytkownika Apteka, w której dokonywany jest zakup Produktów, wystawia fakturę VAT.
- Ostateczna cena Produktów objętych refundacją określana jest podczas dokonywania zakupu zarezerwowanego Produktu w Aptece na podstawie weryfikacji recepty przez farmaceutę oraz weryfikacji uprawnień refundacyjnych pacjenta i może odbiegać od ceny przedstawionej na Portalu. Receptę lub kod recepty obowiązkowo należy podać w Aptece.
§ 5 REKLAMACJe USŁUG
- Recepta.pl jest odpowiedzialna za świadczenie Usług w sposób zgodny z prawem i Regulaminem.
- Reklamacje dotyczące Usług można zgłaszać pisemnie na adres ul. Zbąszyńska 3, 91-342 Łódź lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres pomoc@recepta.pl
- Rekomendujemy aby reklamacja zawierała dane kontaktowe Użytkownika opis zdarzenia będącego przedmiotem reklamacji wraz z podaniem daty wystąpienia zdarzenia.
- Maksymalny termin rozpatrzenia reklamacji przez Recepta.pl wynosi 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Recepta.pl poinformuje o sposobie rozpatrzenia reklamacji wykorzystując do tego dane kontaktowe podane przez Użytkownika w samej reklamacji.
- Konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami stron internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
a) http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
b) http://polubowne.uokik.gov.pl/rejestr,5,pl.html 11.3
- Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów znajdują się pod następującym adresem: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
- W Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa Punkt kontaktowy, który udziela informacji dotyczących polubownych postępowań. Punkt Kontaktowy ds. ADR (informacje o podmiotach ADR, pomoc w wypełnianiu wniosków), Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, Tel.: (22) 55 60 332, (22) 55 60 333, Email: kontakt.adr@uokik.gov.pl.
§ 6 ZWROTY I REKLAMACJE PRODUKTÓW
- Usługa Internetowego Systemu E-commerce nie stanowi sprzedaży wysyłkowej. Odpowiedzialność za wykonanie umowy sprzedaży ponosi Apteka. Zasady zwrotów i reklamacji są następujące:
a. Produkty lecznicze i wyroby medyczne wydane z Apteki podlegają zwrotowi w przypadku wady jakościowej Produktu, jego niewłaściwego wydania lub sfałszowania Produktu leczniczego. W celu dokonania ewentualnego zwrotu produktów leczniczych lub wyrobów medycznych należy skontaktować się z Apteką, w której dokonano zakupu i ustalić warunki zwrotu.
b. Środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego wydane z Apteki nie podlegają zwrotowi,
c. Pozostałe Produkty (np. Produkty higieniczne, pielęgnacyjne, kosmetyki, suplementy diety) podlegają zwrotowi w przypadku realizacji umowy niezgodnie z Rezerwacją (np. wydanie niewłaściwej ilości/dawki Produktu, wydania Produktów niezarezerwowanych itp.) lub wadliwości Produktu (np. wydania Produktów uszkodzonych, niepełnowartościowych, niekompletnych lub których termin ważności upłynął).
d. Reklamacje dotyczące umowy sprzedaży powinny być składane na adres Apteki dokonującej sprzedaży lub osobiście w Aptece.
e. Podmiotem właściwym do rozpatrzenia zasadności reklamacji/zwrotu Produktów jest Apteka, w której doszło do ich sprzedaży. Warunkiem koniecznym rozpatrzenia reklamacji/zwrotu przez Aptekę jest okazanie przez Użytkownika dowodu sprzedaży Produktów przez daną Aptekę.
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Użytkownik będący Konsumentem ma prawo odstąpić bez ponoszenia kosztów od Umowy o świadczenie Usługi w terminie 14 dni od jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy nie wymaga podania przyczyny, zaś w wyniku odstąpienia uważa się Umowę za niezawartą.
2. Do odstąpienia od Umowy wystarczy złożyć oświadczenie o odstąpieniu na adres pocztowy: Recepta.pl Sp. z o.o. ul. Zbąszyńska 3, 91-342 Łódź; lub na adres e-mail pomoc@recepta.pl, którego przykładowy wzór znajduje się w załączniku nr 2 do Regulaminu. 14-dniowy termin odstąpienia od umowy uważa się za dochowany, jeżeli przed jego upływem Konsument wyśle oświadczenie o odstąpieniu.
3. Recepta.pl prześle Konsumentowi na podany przez niego adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
4. Prawo odstąpienia przysługuje również Użytkownikowi będącemu osobą fizyczną zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
§ 8 TREŚCI MEDYCZNE I FARMACEUTYCZNE ZAWARTE NA PORTALU
- Informacje o tematyce zdrowotnej i farmaceutycznej publikowane w Portalu nie stanowią porad o charakterze medycznym. Treści te mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą być traktowane jako specjalistyczne porady medyczne, forma diagnozy lub zalecenia w zakresie leczenia; nie mogą one zastępować specjalistycznych badań lekarskich ani profesjonalnego świadczenia zdrowotnego. Przed zastosowaniem jakichkolwiek produktów leczniczych lub wyrobów medycznych oraz przed rozpoczęciem leczenia bądź terapii, należy każdorazowo skonsultować się z lekarzem, który jako jedyny jest w stanie zapewnić bezpieczeństwo i skuteczność leczenia. Użytkownik kierując się wyłącznie informacjami uzyskanymi za pośrednictwem Portalu działa na własną odpowiedzialność. W szczególności, brak ostrzeżenia dotyczącego skutków stosowania określonego leku, kombinacji leków lub wyrobu medycznego nie może być poczytywany przez Użytkownika jako wskazanie, że taki lek, kombinacja leków lub wyrób medyczny jest bezpieczna, skuteczna lub właściwa dla Użytkownika lub innych osób. Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z całym opisem leku i wyrobu medycznego umieszczonym na opakowaniu lub w dołączonej do leku ulotce lub instrukcji używania wyrobu medycznego aby w pełni zrozumieć jego działanie, zastosowania oraz efekty uboczne.
- Treści publikowane na Portalu chronione są prawami autorskimi przysługującymi Recepta.pl Sp. z o. o. albo jej licencjodawcom, wobec czego zabronione jest jakiekolwiek ich kopiowanie w celu dalszej publikacji czy rozpowszechniania.
§ 9 CZAT Z FARMACEUTĄ
1. Czat z Farmaceutą jest to Usługa z zakresu opieki farmaceutycznej, stanowiąca rodzaj konsultacji farmaceutycznej, dostępna na Portalu. Usługa polega na możliwości zadawania pytań farmaceucie w dedykowanym narzędziu na Portalu.
2. Porad w ramach Usługi Czat z Farmaceutą udzielają wyłącznie osoby posiadające tytuł zawodowy magistra farmacji.
3. Pytania do farmaceuty zadawane mogą być przez 24h/dobę, 7 dni w tygodniu, z jednoczesnym zastrzeżeniem, że farmaceuta dostępny jest na czacie i udziela odpowiedzi na zadane pytania od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem świąt) w godzinach 08:00 – 15:00.
4. Odpowiedzi na zadane przez Użytkownika pytanie farmaceuta udzieli w ciągu 24 godzin lub w kolejny dzień roboczy w przypadku, gdy pytanie zostanie zadane w sobotę lub święto.
5. Farmaceuta może odmówić wykonania Usługi, o której mowa w niniejszym paragrafie, jeśli jej wykonanie może zagrażać życiu lub zdrowiu pacjenta lub innych osób.
§ 10 WARUNKI TECHNICZNE ŚWIADCZENIA USŁUG
- Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Portalu oraz Internetowego Serwisu E-commerce są następujące:
a) Urządzenie elektroniczne umożliwiające połączenie z siecią Internet,
b) Konto na dowolnym serwerze poczty elektronicznej,
c) Przeglądarka internetowa z aktywną obsługą języka JavaScript (np. InternetExplorer, Firefox, Opera). Przeglądarka powinna akceptować także pliki "cookies"
§ 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin dostępny jest do wglądu dla każdego Użytkownika w każdym czasie za pośrednictwem łącza zamieszczonego na Portalu (przycisk „Regulamin”).
2. Recepta.pl może zmienić Regulamin z uwagi na: a) zmianę przepisów prawa mającą bezpośredni wpływ na treść Regulaminu, b) nałożenie przez organy państwa na Recepta.pl określonych obowiązków mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu, c) potrzebę usprawnienia działania usług świadczonych na podstawie Regulaminu lub obsługi Użytkowników, przy czym takie zmiany nie będą skutkować zwiększeniem obowiązków Użytkowników d) potrzebę zapobiegania nadużyciom, e) względy bezpieczeństwa, f) poprawę warunków świadczonych Usług lub dodanie nowych Usług lub funkcjonalności, z których Usługobiorca może skorzystać dobrowolnie, za jego wyraźną zgodą, g) zmiany technologiczne związane z udostępnianiem Usług – w zakresie, w jakim jest to niezbędne do zachowania adekwatnego poziomu Usług.
3. Wprowadzone zmiany nie będą miały wpływu na zawarte umowy o Usługę Internetowego Systemu E-commerce, w tym Rezerwacje dokonane przed wejściem w życie ww. zmian.
Użytkownik zostanie powiadomiony o zmianie Regulaminu w wiadomości e-mail przesłanej na adres podany w procesie rejestracji Konta, w terminie co najmniej 14 dni przed wejściem zmiany w życie, chyba że powiadomienie w takim terminie nie będzie możliwe z uwagi na konieczność natychmiastowego wprowadzenia zmiany z uwagi na obowiązek prawny nałożony na Recepta.pl. Użytkownik zachowuje prawo do rezygnacji z Usługi w każdym czasie, na zasadach określonych w § 2 Regulaminu. W powiadomieniu Recepta.pl wskazuje na podstawę regulaminową wprowadzonej zmiany i opisuje jej przyczynę.
- Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Użytkowników znajduje się w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem: https://recepta.pl/o-serwisie/polityka-prywatnosci
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa.
- Spory powstałe pomiędzy Recepta.pl. a Konsumentem zostaną poddane właściwym sądom powszechnym.
7. Regulamin wchodzi w życie z dniem 13.10.2025
Załącznik nr 1
POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Prawo odstąpienia od umowy
Możesz odstąpić od zawartej na Portalu umowy o świadczenie Usługi w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, poinformuj nas tj. Recepta.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Zbąszyńskiej 3, 91-342 Łódź, e-mail: pomoc@recepta.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od zamówionej usługi w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
Możesz skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, abyś wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Ci prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, niezwłocznie prześlemy Ci na wskazany adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
W razie odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi, umowa jest uważana za niezawartą.
Załącznik nr 2
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat: Recepta.pl Sp. z o. o. – ul. Zbąszyńskiej nr 3, 91-342 Łódź, nr telefonu 42 200 75 75, adres e-mail: pomoc@recepta.pl
Ja niniejszym informuję o moim odstąpieniu od:
- umowy o świadczenie następującej Usługi [wskazać nazwę]
Data zawarcia umowy:
Imię i nazwisko konsumenta(-ów):
Adres konsumenta(-ów) lub adres e-mail:
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):
Data: