Reklamacje i zwroty
ZWROTY I REKLAMACJE PRODUKTÓW
- Usługa Internetowego Systemu E-commerce nie stanowi sprzedaży wysyłkowej. Odpowiedzialność za wykonanie umowy sprzedaży ponosi Apteka. Zasady zwrotów i reklamacji są następujące:
-
- Produkty lecznicze i wyroby medyczne wydane z Apteki podlegają zwrotowi w przypadku wady jakościowej Produktu, jego niewłaściwego wydania lub sfałszowania Produktu leczniczego. W celu dokonania ewentualnego zwrotu produktów leczniczych lub wyrobów medycznych należy skontaktować się z Apteką, w której dokonano zakupu i ustalić warunki zwrotu.
- Środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego wydane z Apteki nie podlegają zwrotowi,
- Pozostałe Produkty (np. Produkty higieniczne, pielęgnacyjne, kosmetyki, suplementy diety) podlegają zwrotowi w przypadku realizacji umowy niezgodnie z Rezerwacją (np. wydanie niewłaściwej ilości/dawki Produktu, wydania Produktów niezarezerwowanych itp.) lub wadliwości Produktu (np. wydania Produktów uszkodzonych, niepełnowartościowych, niekompletnych lub których termin ważności upłynął).
- Reklamacje dotyczące umowy sprzedaży powinny być składane na adres Apteki dokonującej sprzedaży lub osobiście w Aptece.
- Podmiotem właściwym do rozpatrzenia zasadności reklamacji/zwrotu Produktów jest Apteka, w której doszło do ich sprzedaży. Warunkiem koniecznym rozpatrzenia reklamacji/zwrotu przez Aptekę jest okazanie przez Użytkownika dowodu sprzedaży Produktów przez daną Aptekę.
REKLAMACJE USŁUG
- Recepta.pl jest odpowiedzialna za świadczenie Usług w sposób zgodny z prawem i Regulaminem.
- Reklamacje dotyczące Usług można zgłaszać pisemnie na adres ul. Zbąszyńska 3, 91-342 Łódź lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres pomoc@recepta.pl
- Rekomendujemy aby reklamacja zawierała dane kontaktowe Użytkownika opis zdarzenia będącego przedmiotem reklamacji wraz z podaniem daty wystąpienia zdarzenia.
- Maksymalny termin rozpatrzenia reklamacji przez Recepta.pl wynosi 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Recepta.pl poinformuje o sposobie rozpatrzenia reklamacji wykorzystując do tego dane kontaktowe podane przez Użytkownika w samej reklamacji.
- Konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami stron internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
http://polubowne.uokik.gov.pl/rejestr,5,pl.html - Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów znajdują się pod następującym adresem: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
- W Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa Punkt kontaktowy, który udziela informacji dotyczących polubownych postępowań. Punkt Kontaktowy ds. ADR (informacje o podmiotach ADR, pomoc w wypełnianiu wniosków), Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, Tel.: (22) 55 60 332, (22) 55 60 333, Email: kontakt.adr@uokik.gov.pl.