Jak korzystać z aplikacji mobilnej recepta.pl?
Aplikacja mobilna recepta.pl umożliwia łatwe i wygodne rezerwowanie produktów farmaceutycznych online w wybranej aptece. Rezerwacji możesz dokonać bez zakładania konta lub po dokonaniu rejestracji. Założenie konta potrwa kilka minut, a umożliwia dostęp m.in. do historii rezerwacji i łatwego ich powtórzenia. Następnie możesz przeglądać naszą bogatą ofertę produktów farmaceutycznych, wybierać interesujące Cię produkty i dodawać je do koszyka. Po dokonaniu wyboru, przejdź do realizacji rezerwacji, podając niezbędne dane do jej odbioru. Rezerwację odbierzesz i opłacisz w wybranej przez siebie aptece.
Zarezerwuj leki i odbierz w aptece
Aplikacja mobilna Recepta.pl umożliwia rezerwację szerokiego asortymentu produktów farmaceutycznych, w tym leków na receptę oraz preparatów bez recepty. Możesz je zarezerwować za pośrednictwem aplikacji w dogodnym momencie i odebrać w wybranej aptece, w godzinach jej pracy, wtedy kiedy masz na to czas.
Czy mogę zarezerwować leki na receptę przez recepta.pl?
Tak, na w aplikacji mobilnej recepta.pl możesz rezerwować zarówno leki na receptę, jak i produkty bez recepty. Pamiętaj, aby podczas odbioru rezerwacji produktów na receptę, mieć aktualną receptę. Po złożeniu rezerwacji, upewnij się, że podałeś wszystkie niezbędne dane oraz wybrałeś aptekę, w której chcesz odebrać swoje leki.
Jak wygląda proces rezerwacji produktu w aptece w aplikacji mobilnej?
Proces rezerwacji leku w aplikacji mobilnej recepta.pl zazwyczaj zajmuje tylko kilka minut. Po wybraniu produktów i uzupełnieniu niezbędnych danych do rezerwacji, możesz wybrać aptekę, w której chcesz ją odebrać. Po zatwierdzeniu rezerwacji, apteka otrzymuje powiadomienie o Twojej rezerwacji i przystępuje do jej przygotowania. Czas oczekiwania na gotowość do odbioru może się różnić w zależności od dostępności produktów oraz szybkości realizacji przez daną aptekę. Zazwyczaj jednak rezerwacja jest gotowa do odbioru w ciągu 24-48 godzin od momentu jej złożenia.
Gdzie odbiorę zarezerwowane produkty?
Po złożeniu rezerwacji możesz wybrać aptekę, w której chcesz odebrać swoje produkty. Nasz system umożliwia wybór spośród ponad 1400 aptek i regularnie rozszerzamy listę aptek współpracujących z naszą aplikacją mobilną.
Czy mogę zrezygnować z odbioru zarezerwowanych produktów?
Możesz zrezygnować z odbioru rezerwacji w każdej chwili. Na jej odbiór masz aż 7 dni kalendarzowych, Twoja rezerwacja zostanie anulowana automatycznie, po upływie tego czasu.
Ile mam czasu na odbiór rezerwacji przy rezerwacji w aplikacji mobilnej?
Odbiór zarezerwowanych produktów za pośrednictwem aplikacji mobilnej recepta.pl jest możliwy w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia potwierdzenia przez aptekę gotowości rezerwacji do odbioru. Jeżeli w tym czasie, produkty nie zostaną odebrane, rezerwacja zostanie automatycznie anulowana.
Kiedy mogę odebrać zarezerwowane produkty?
Po złożeniu rezerwacji otrzymasz powiadomienie o gotowości do odbioru, zazwyczaj w ciągu 24-48 godzin od złożenia rezerwacji. W wielu przypadkach rezerwacja będzie gotowa do odbioru już następnego dnia!
Jak mogę sprawdzić status realizacji rezerwacji?
Aby sprawdzić status realizacji rezerwacji, zaloguj się na swoje konto w aplikacji mobilnej recepta.pl i przejdź do zakładki "Twoje rezerwacje". Tutaj znajdziesz informacje o aktualnym statusie rezerwacji, w tym o gotowości do odbioru.
Limity zamówień
W związku z wynikającym z art. 71a ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne, ograniczeniem obrotu detalicznego produktami zawierającymi substancje o działaniu psychoaktywnym ograniczyliśmy do jednego opakowania możliwość rezerwacji produktów leczniczych dostępnych bez recepty zawierających pseudoefedrynę, kodeinę lub dekstrometorfan. Jednocześnie przypominamy, że farmaceuta i technik farmaceutyczny odmówią wydania produktu leczniczego zawierającego substancję o działaniu psychoaktywnym osobie, która nie ukończyła 18. roku życia, lub jeżeli uznają, że produkt leczniczy może zostać wykorzystany w celach pozamedycznych lub spowodować zagrożenie dla zdrowia i życia (art. 71a ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne).
Jak zarezerwować lek na receptę i odebrać go w aptece za aplikacji mobilnej recepta.pl?
Zaloguj się lub zarejestruj w aplikacji mobilnej: W pierwszej kolejności zaloguj się w aplikacji na swoje konto lub zarejestruj się, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Możesz to zrobić poprzez aplikację przechodząc do ustawień konta następnie „Zaloguj się/ Zarejestruj się”.
Wybierz lek na receptę: Przejdź do sekcji "Leki na receptę" lub skorzystaj z wyszukiwarki, aby znaleźć potrzebny lek. Po znalezieniu odpowiedniego produktu, dodaj go do koszyka.
Przejdź do składania rezerwacji: Po dodaniu wszystkich potrzebnych produktów do koszyka, przejdź do złożenia rezerwacji. Upewnij się, że wprowadziłeś poprawne dane.
Wybierz aptekę: Podczas procesu rezerwacji będziesz miał możliwość wyboru apteki, w której chcesz odebrać rezerwację. Wybierz preferowaną lokalizację z listy dostępnych aptek.
Zrealizuj rezerwację w aptece: Po złożeniu rezerwacji, apteka otrzyma powiadomienie o Twojej rezerwacji i rozpocznie przygotowanie produktów. Gdy rezerwacja będzie gotowa do odbioru, otrzymasz powiadomienie o gotowości do odbioru. Udaj się do wybranej apteki w wyznaczonym czasie i podaj pracownikowi apteki swoje dane oraz numer rezerwacji. Pamiętaj, aby podczas odbioru rezerwacji produktów na receptę, mieć aktualną receptę. Za leki zapłacisz w aptece dostępnymi w niej metodami płatności.
Przypominamy, że farmaceuta i technik farmaceutyczny mają prawo odmówić wydania produktu leczniczego, wyrobu medycznego lub środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego, jeżeli:
1. takie wydanie może zagrażać życiu lub zdrowiu pacjenta lub innych osób;
2. powziął uzasadnione podejrzenie, że:
Inne
Czy mogę wybrać dostawę do domu z wybranej apteki?
Aplikacja mobilna recepta.pl nie prowadzi sprzedaży produktów, a także nie umożliwia dostawy leków do domu. Rezerwację odbierzesz i opłacisz w wybranej przez siebie aptece za pomocą dostępnych w niej metod płatności.
Dlaczego nie widzę mojej apteki na mapie?
Jeśli nie widzisz swojej apteki na mapie, może to oznaczać, że apteka nie jest jeszcze partnerem aplikacji recepta.pl. Zachęcamy do regularnego sprawdzania listy aptek, w których można odebrać rezerwacje.
Czy mogę otrzymać fakturę na zakupione produkty?
Jeśli potrzebujesz faktury za zarezerwowane produkty, poproś o jej wystawienie w aptece podczas odbioru zarezerwowanych produktów. Farmaceuta może wystawić fakturę tylko zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami. Aplikacja mobilna recepta.pl nie prowadzi sprzedaży produktów a zatem nie może wystawiać faktur.